+31 625136321
Alle info
+31 625136321

Privacy Policy

beste klant,

We verzamelen het liefst zo min mogelijk gegevens van je. Toch is dat soms nodig, om bijvoorbeeld je bestelling te leveren of om te peilen wat je van een nieuwe productpagina vindt. JoesHosting behandelt je gegevens zorgvuldig en zorgt ervoor dat je privacy gewaarborgd blijft.

  1. Je persoonlijke gegevens beschermen we alsof het die van onszelf zijn.
  2. Je persoonlijke gegevens gebruiken we alleen voor de in deze privacyverklaring omschreven doeleinden.
  3. Wij bewaren je gegevens niet langer dan noodzakelijk is om de in deze privacyverklaring genoemde doeleinden te bereiken.
  4. Je persoonlijke gegevens delen we alleen indien dat noodzakelijk is voor de uitvoering van de overeenkomst.

Jouw overeenkomst

Het begint allemaal bij een overeenkomst. Wanneer je een account bij JoesHosting aanmaakt (en hiermee een bestelling plaatst), ontstaat er tussen ons een overeenkomst. De regels die gelden voor onze overeenkomst worden bepaald aan de hand van de algemene voorwaarden.

De duur van je overeenkomst verschilt per besteld product. Een domeinnaamregistratie sluit je af voor een jaar, die daarna automatisch met een jaar wordt verlengd. Een SSL-registratie ga je ook aan voor een jaar, maar wordt daarna niet automatisch verlengd. Ook hosting bestel je voor een jaar, deze wordt ook automatisch verlengd.

Voor het uitvoeren van je diensten kunnen andere partijen ingeschakeld worden, zoals creditcard of bank maatschappijen voor betalingen. In sommige gevallen gelden naast de algemene voorwaarden ook de aanvullende voorwaarden van die andere partijen. Jij geeft ons toestemming om in jouw naam deze aanvullende voorwaarden te accepteren..

Jouw account

Zodra je je in het klantenpaneel registreert, verzamelen wij je klantgegevens die je daar ingeeft, om tot een goede verwerking te komen van je diensten en producten.

Je hebt het recht om inzage te te krijgen in welke gegevens wij verzamelen.

Log daarvoor in op je klantenpaneel via https://klanten.joeshosting.nl

Je hebt ook het recht om deze gegevens te rectificeren en te (laten) verwijderen.. Ook dit kun je  eenvoudig zelf via je klantenpaneel

Verwijderen van bepaalde data is echter alleen mogelijk indien de wettelijke bewaartijd van de belastingdienst is verstreken. Geef via een ticket aan dat je je gegevens wilt laten verwijderen

Betalings gegevens worden niet in deze database opgeslagen, alleen de status van deze betalingen.

De gegevens verwerkers hierin zijn Mollie (www.mollie.com) (voor iDeal betalingen) , Paypal (www.paypal.com) en uw bank.

Alle gegevens worden over een beveiligde verbinding verstuurd middels het https.

Wij doen er alles aan om uw gegevens te beschermen.

Om jouw overeenkomst die je met ons aangaat uit te voeren, hebben we de volgende persoonsgegevens van je nodig.

Naam en adresgegevens
Je naam wordt opgeslagen omdat we je liever niet aanspreken met je klantnummer. Je adres en woonplaats hebben we onder meer nodig voor het opstellen van facturen, en om bestelde producten uit onze shop te kunnen leveren.

Bedrijfsgegevens
Neem je als bedrijf onze diensten af?. Daan vragen we om je (bedrijfs)naam en vestigingsadres in te vullen wanneer je onze producten in de hoedanigheid als bedrijf afneemt. Tevens willen we voor de facturering je BTW nummer weten.

E-mailadres
We bewaren je e-mailadres zodat het mogelijk is om je belangrijke berichten over je bestelling of account toe te sturen. Je e-mailadres kunnen we ook gebruiken om je via nieuwsbrieven up-to-date te houden over nieuwe ontwikkelingen bij JoesHosting.

Telefoonnummer
Je telefoonnummer gebruiken we om contact met je op te nemen in een noodgeval of om je input te vragen.

Inloggegevens 
Je inloggegevens bewaren we om de toegang tot je account te beveiligen, zodat alleen jij of mensen met wie je deze gegevens deelt kunnen inloggen.

IP-adres
Je IP-adres bewaren we om je een overzicht te kunnen geven vanaf welk IP-adres ingelogd is op je account of wijzigingen zijn doorgevoerd. Dit adres wordt ook gebruikt om jouw account beter te beschermen tegen ongeoorloofde toegang vanaf andere locaties.

Serverlogs
Maak je gebruik van onze diensten, dan bewaren wij in zogenaamde serverlogs automatisch enkele gegevens over je verbinding met onze servers. Denk aan je IP-adres, browserversie, en het tijdstip van je bezoek. De gegevens in deze logs gebruiken wij om fouten op onze systemen op te lossen en personen op te sporen die ons netwerk in gevaar brengen om hier vervolgens maatregelen tegen te treffen.

In je hosting account heb je inzage in de logs van jou en je bezoekers op je website.

Overige persoonsgegevens
Het komt wel eens voor dat we via support tickets, social media berichten of via e-mailberichten aanvullende persoonsgegevens toegestuurd krijgen waar we niet om gevraagd hebben. Hebben we deze persoonsgegevens niet nodig om je verder te helpen, dan zullen we deze – voor zover technisch mogelijk – verwijderen.

Doeleinden van de gegevensverwerking

Wij verwerken je persoonsgegevens natuurlijk niet zonder achterliggende redenen, maar hebben ze nodig voor:

  • het verlenen van toegang tot onze website en diensten, zodat je bijvoorbeeld kan inloggen in je controlepaneel;
  • het laten werken van handige functionaliteiten op onze website, zodat bijvoorbeeld je winkelmandje bewaard blijft bij een volgend bezoek;
  • het aangaan en uitvoeren van jouw overeenkomst met ons, zodat we weten op welke producten / diensten jij recht hebt;
  • het opnemen van contact, bijvoorbeeld om je te helpen bij een probleem waar je tegenaan loopt;
  • het behandelen van je klacht, voor een lange en gelukkige relatie 🙂
  • het beveiligen van onze diensten en het bestrijden van fraude, zodat bijvoorbeeld niet iemand anders zich als jou voordoet;
  • het behandelen van reacties op onze vacatures, zodat we beter weten of jij de juiste match bent.

Na het verkrijgen van jouw toestemming gebruiken we je persoonsgegevens ook voor:

  • het verkrijgen van inzicht in het gebruik van onze website, zodat we bijvoorbeeld weten welke pagina’s beter ingericht moeten worden;
  • het verbeteren en evalueren van onze website en diensten, zodat we bijvoorbeeld weten welke nieuwe functionaliteiten jij graag in onze diensten terugziet;
  • het afstemmen van onze content op jouw interesses, zodat je bijvoorbeeld geen advertenties op Google of Facebook te zien krijgt die geen toegevoegde waarde hebben;

Wij zullen je persoonsgegevens niet voor andere doeleinden gebruiken dan degene die hierboven besproken zijn, tenzij je daar vooraf toestemming voor hebt gegeven of wij daartoe wettelijk verplicht zijn.

Jouw privacy en derde partijen

We zullen je gegevens alleen met anderen delen in de volgende vijf gevallen:

  • Voor het verlenen of uitvoeren van onze diensten
    We zetten betaaldiensten als iDEAL of PayPal in om verschillende betaalwijzen mogelijk te maken.
  • Voor het uitvoeren van een wettelijke verplichting
    Een politievordering kan ons verplichten om jouw gegevens met de politie te delen.
  • Voor het registreren van een domeinnaam
    Jouw gegevens en domeinnaam worden opgenomen in de whois-database van de verantwoordelijke domeinnaamorganisatie. Als we dit niet delen, is de registratie van een domeinnaam niet mogelijk. Je kunt altijd met een ID protect tijdens je bestelling doorgeven als je niet wilt dat deze gegevens openbaar zijn.
  • Voor het registreren van een certificaat
    De organisatie die certificaten uitgeeft wilt natuurlijk zeker weten dat je ook daadwerkelijk de eigenaar bent van het betreffende domein. Daarvoor zullen er gegevens worden verstuurd.
  • Voor het maken van server back-ups
    Uiteraard bewaren we server back-ups niet op dezelfde server waar de back-up van gemaakt werd, maar slaan we back-ups op sites van derden, waar deze beveiligd staan opgeslagen. Je bent zelf verantwoordelijk voor het maken van back-ups van je eigen site(s), wij bieden in je hosting panel hier geautomatiseerde systemen voor aan, waar je je gegevens zelf op een clouddienst kunt back-uppen. Uiteraard zijn wij hier niet verantwoordelijk voor, en dien je zelf de privacy en verklaringen van die derde partij door te nemen.

Met jouw toestemming delen we je gegevens met derde partijen in het volgende geval:
Het verbeteren van onze diensten, website of advertenties
We gebruiken software van andere partijen om te meten hoe goed een nieuwe productpagina bij jou aanslaat. Hiervoor gebruiken wij onder andere  Google Analytics, waar wij een verwerkersovereenkomt mee hebben gesloten. Meer informatie over gegevensverwerking door Google Analytics vind je in de Privacy Policy van Google.

Geautomatiseerde beslissingen

Soms nemen wij aan de hand van persoonsgegevens een geautomatiseerde beslissing. Hieronder leggen wij uit hoe dit gebeurt, wat hier de reden voor is en welke gevolgen dit voor je kan hebben.

Wanneer er niet op tijd een factuur betaald wordt, zullen wij automatisch enkele waarschuwingen toesturen naar de niet-betalende klant. Wordt er daarna nog steeds niets ondernomen, dan blokkeren wij de diensten die bij ons worden afgenomen. Als laatste redmiddel wordt een incassobureau ingeschakeld voordat er automatisch diensten worden opgezegd. Dit proces is ook geautomatiseerd. Wij werken met het incasso bureau van Payt. Jouw gegevens worden in dat geval versleuteld aan het incassobureau overgedragen.

Cookies

Door het bezoek aan onze website worden er cookies op uw computer geïnstalleerd. Wij gebruiken deze cookies om het surfen voor U eenvoudiger te maken. Onderaan de pagina kun je zien welke cookies wij gebruiken. Zo gebruiken we functionele cookies om de websites te laten werken, analytische cookies om bezoekersaantallen van de website te kunnen meten en marketing cookies voor het aanbieden producten en diensten.

Afwijkende bepalingen met betrekking tot Consultancy

Voor wat betreft Consultancy verwerken wij uiteraard andere gegevens dan hier standaard op de website.

Deze staan op onze systemen en verschillen per project. Er worden van deze systemen beveiligde back-ups gemaakt.

Ook alle mailwisselingen staan op beveiligde servers en worden versleuteld verstuurd.

Tevens worden er voor projecten een ander factureringsprogramma gebruikt, die uiteraard ook voldoet aan de richtlijnen van de AVG / GDPR

uw instellingen:

Exercise your rights under GDPR

Send your GDPR request via the form below.

Your request will be sent to the Data Protection Officer.


Request a copy of the data we have about you. An email will be sent to you with the data after it's generated.